torsdag 18 november 2010

On-Line Support

Först vill jag bara börja med att poängtera att det går fortfarande lika bra att ringa vår support direkt. Den nya on-line supporten ersätter inte den vanliga telefon-supporten på något sätt, det skall ses som ett komplement och inget annat.

Men hur ofta har du inte ringt supporten och frågat ”jag fick hjälp med …????…. för ett par månader sedan men jag minns inte svaret, kan du berätta det för mig igen?”.

Skulle det inte vara toppen att ha alla dina supoortärenden lagrade så att du enkelt och smidigt kunde logga in och titta på svaret igen?

Nu kan du det med vår nya on-line support. Det enda du behöver göra är att registrera dig på http://support.mpengineering.se




Vi på PLM Group och MP Engineering AB har i flera år använt ett modernt CRM-system för att logga alla supportärenden. Vi har använt det enbart för internt bruk fram tills nu

De ärenden som kommer från ert företag, kommer från och med nu publiceras på er sida på vår on-line support så att ni kan logga in och finna svar på frågor ni haft tidigare men t.ex. glömt svaret på. Eller kanske du vet att en kollega haft en liknande frågeställning tidigare men är inte på plats så du kan inte fråga kollegan om svaret just då. Bara att logga på, leta upp frågan och se svaret.

Vi skapar parallellt en stor kunskapsdatabas kring de återkommande och mer generella frågor som inte är av specifik karaktär just för ett enskilt företag. Dessa frågor/svar kommer med tiden att läggas ut publikt för alla våra kunder med aktivt serviceavtal och som registrerat ett konto för vår on-line support. Smidigt att kunna gå in och söka svaret där på t.ex. sena kvällar eller vid övertidsarbete en helg eller liknade då vår telefonsupport inte är öppen.

När du är inloggad på vår nya on-line support kan du:
• Skapa ett nytt ärende
• Övervaka, svara och kommentera ett pågående ärende
• Ladda upp och/eller ner filer till ett ärende
• Se svar på tidigare ärenden

Behöver du hjälp med vår on-line support, kontakta vårt support-team på 0370-69 09 52 eller via e-post support@mpengineering.se

Vi på PLM Group och MP Engineering har i alla år strävat efter att ha absolut världsklass på vår support, och vår nya on-line support är ytterligare ett steg i den riktningen.

Nytt är också att efter avslutat ärende via on-line supporten eller om du ringer in som vanligt, ger vi dig en möjlighet att ge oss feedback på hur du blev bemött eller hur du bedömer kvalitén på det svar du fick. I det e-post meddelande du får skickat till dig efter avslutat ärende finns en länk till formuläret du använder för att ge oss denna viktiga feedback.

Vi hoppas verkligen att du inte blev bemött så som i videoklippet nedan. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar