torsdag 16 oktober 2014

I en supportteknikers hjärta och huvud

Som ni säkert har sett så delar våra tekniker med sig av sina vanligaste supportärenden eller tips och tricks i SolidWorks. Ibland kan det vara tips på nya produkter eller en ny utbildning som ni kan gå hos oss. Bakom dessa texter finns det människor. När vi bad Anita skriva ett blogginlägg skrev hon ihop texten här nedan. Det kommer direkt från hjärtat där hon beskriver sitt jobb hos oss på PLM Group. Ni som gått en utbildning eller kontaktat vår support har säkert någon gång varit i kontakt med Anita. 

Jag måste säga att jag älskar verkligen mitt jobb. Jag älskar att prata med folk och jag älskar att lösa problem, dessutom tycker jag det är enormt kul med teknik och gillar att hjälpa till. Det är nog den perfekta blandningen för att gilla livet som tekniker här på PLM Group med support och utbildning som främsta arbetsuppgifter. 

Varje dag pratar jag med massa härliga människor som använder ”våra” program. En del behöver ”bara” hjälp med nån inställning som ”trillat” bort. Andra vill ha tips och råd när de ska köpa en ny dator. Nån har en gigantisk sammanställning som bråkar. En annan har hittat en bugg i programmet. En tredje har ett klurigt modelleringsproblem som de brottas med eller har problem att installera. 

En del har varit kunder länge, de känner igen mig och vi kanske pratar lite om väder och vind upptill själva problemet. Andra är nya och ber om ibland t.o.m. ursäkt för sina ”enkla” frågor. 

Jag gillar också det här att jag inte riktigt vet vad för fråga som ska komma när jag svarar i telefonen. Jag tycker det är spännande att höra om alla häftiga projekt och produkter som skapas därute i vårt avlånga land. Det är allt från små, små specialskruvar till jättestora anläggningar. Allt skapat av duktiga människor. 

Tommy, Anita & Carl-Johan (bakom)
Förutom alla trevliga kunder är jag ju ständigt omgiven av en hel hop av härliga tekniker med samma känsla för sitt arbete som jag har. I det här gänget behöver jag aldrig känna att jag är ensam om uppgiften. Får jag in en fråga på supporten som jag inte kan svara på själv så finns det alltid flera som kan och vill hjälpa till så att vi tillsammans hittar en bra lösning på problemet. 

Jag hoppas och tror att denna känsla lyser igenom ut till er som använder supporten och att ni alltid känner er välkomna med era frågor. Det inte finns verkligen inga frågor som är för dumma eller för enkla. Och för er som ännu inte provat supporten – gör det! Vi längtar efter att få prata med dig. 

Anita Karlsson 
Technical Consultant, CAD

Vill du också komma i kontakt med vår support på PLM Group? 
Gå till http://plmgroup.se/Support.aspx Eller ring: 0370-69 09 52

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar