onsdag 29 oktober 2014

Ny nordisk Supportorganisation


PLM Groups välkända tekniska support har omorganiserats för att bli ännu bättre. Vi har lagt till tjänster för att kunna hjälpa dig som kund på bästa sätt. Utöver vår lokala support, som vi kallar frontline, har vi nu också en nordisk backlinesupport. 

Den nya nordiska backlinesupporten är ett sätt för oss att säkerställa att vi mobiliserar den bästa tekniska kunskapen från alla de länder vi är verksamma i – Sverige, Danmark, Finland Estland och Lettland. Som ni säkert känner till är vi den största SolidWorks-återförsäljaren i norden med över 100 anställda. Genom att utnyttja alla de fördelar som det innebär skapar vi en unik supportorganisation som ingen annan kan erbjuda. 

Vår svenska frontlinesupport kommer att fungera på precis samma sätt som den gör idag, med att hjälpa dig som kund med våra lokala resurser. Backlinesupporten kommer som regel att användas för att lösa mer komplexa och/eller tidskrävande utmaningar. För våra kunder innebär detta förhoppningsvis att väntetiden blir kortare och att vi alltid använder rätt kompetens till rätt uppgift.

 De gånger supportärendet behöver hanteras över landsgränserna sker detta i regel på engelska. Men om du som kund föredrar support på svenska så kommer våra lokala tekniker att fungera som mellanhand. Den lokala frontlineteknikern kommer alltid att meddela dig om ditt supportärende lämnas över till backlinesupporten. 

Vår nya nordiska backlinesupport drar igång måndag den 3:e november och vi ser fram emot att få din feedback på hur den fungerar.


Anita Karlsson
Team Leader Technical Support

PLM Group Sverige AB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar